Jdi na obsah Jdi na menu
 


PORADNA pro kočkoproblémy

 

Tato poradna slouži k zodpovězení Vašich dotazů v oblasti kočkoproblémy. Napište nám, budeme se snažit hledat pro Váš problém řešeni.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

kocourek

(Lucie, 20. 5. 2010 23:07)

Dobrý večer, ještě jednou vám velice děkuji za cenné rady ohledně mého kocourka - mimochodem, jmenuje se Ferdík. Chtěla bych se Vás ale ještě na něco zeptat. Uvažovala jsem o tom, že by se lépe socializoval, kdybych mu pořídila kamaráda, nějaké malé kotě, které by si mohl vychovat. Nevím, jestli je to ale dobrý nápad. Rozhodně ne teď, když si teprve zvyká na nové prostředí. Ale třeba někdy do budoucna...nevím ale, jestli bych ho tím ještě více nerozhodila (jako zásah do jeho teritoria). Říkám si ale, kdyby to bylo malé kotě, které by si mohl vychovat, v něm by snad nemusel vidět nepřítele. A Ferdík by taky viděl, že kotěti se nic nestane, když za mnou přijde...opět předem děkuji za odpověď. Lucie

kocourek

(Lucie, 20. 5. 2010 15:07)

Dobrý den, mockrát vám děkuji za rychlou odpověď a za skvělé rady. Nepřemýšlela jsem o tom, jak se mohl těžce živit v přírodě...určitě Vám dám vědět, jak se situace vyvíjí. Je mi jasné, že to půjde pomalu, ale věřím tomu, že to půjde. Přeji pěkný den Lucie

kocourek

(Jana, 20. 5. 2010 13:32)

Milá Lucie,
nejdříve bych Vám chtěla velmi poděkovat, že jste se postiženého kocourka ujala. Venku by určitě nepřežil a tak jste mu zachránila život.
Popisujete problémy při jídle. Myslím si, že v době, kdy žil venku, musel se o jídlo dělit s ostatními venkovními kočkami a protože je postižený, zřejmě byl u jídla ostatními kocoury bit. Jistě má s jídlem spojené nějaké trauma z minulosti. Určitě je špatně, když ho vyženete z úkrytu a ještě mu vynadáte. Tím jeho strach ještě umocníte. Kocorek musí zjistit, že při jídle se naprosto nic neděje a tudíž se nemusí bát. Jakmile ztratí strach, přestane se pocůrávat a pokakávat. To totiž kočky dělají, jen když mají hodně velký strach. Dávejte mu jídlo a zkuste ho přitom ignorovat. Jděte jakoby jen okolo a misku položte a běžte zase dál. Až se nají, potom na něj mluvte, ale z větší vzdálenosti, nepřibližujte se moc k úrytu, jinak ztratí pocit bezpečí. Kocourek musí zjistit, že se nemusí bát, že v úkrytu je bezpečno, že ho nikdo nevyžene. Jedině takto citlivým přístupem to dokkážete vyřešit. Chce to ale velkou trpělivost. Může to trvat dlouho, zřejmě i měsíce, než se ujistí, že mu nechcete ublížit, ale určitě se to poddá. Jakoukoli manipulaci s ním dělejte taky citlivě a do ničeho ho nenuťte, ani do hlazení. Zachovávejte takový odstup, aby se mohl cítit bezpečně a neohroženě. Může trvat klidně půl roku, než za Vámi příjde sám a bude se chtít hladit. Musíte opravdu vyčkat a být trpělivá. Měsíc po kastraci ještě není tak dlouho a hormonální činnost ještě doznívá. Postupem času by ho měla zkloidnit i ta kastrace.
Přeji hodně trpělivosti a dejte vědět, jak se vztah s kocourkem vyvíjí.
Zdravím.

divoký kocourek

(Lucie, 20. 5. 2010 12:40)

Dobrý den, mám doma už skoro měsíc kocourka. Nejdřív Vám napíšu něco o něm a pak vám řeknu můj dotaz. Jsou mu asi tři roky, do letošní zimy přežíval venku na zahradě u mého známého. Letos v zimě onemocněl a známý mu v podstatě zachránil život tím, že ho vzal k sobě domů, dával mu léky a krmil ho. Je velice divoký, lidí se bojí a od jeho záchrany žije pouze v bytě, ne venku. Pohladit se od známého nechal až po třech měsících, jinak syčí, kouše, škrábe, nenechá se chytit. Domníváme se, že ve volné přírodě by pravděpodobně nedokázal přežít, a to také proto, že je tělesně postižený (má zdeformované přední pacičky, vyšinutou páteř a nemá ocas (po vyšetření veterinářem bylo zjištěno, že se jedná o genetickou vadu). Vzhledem k tomu, že si ho můj známý nemůže dál ponechat doma a vypustit ho ven se obáváme, rozhodla jsem si ho vzít domů. Je u mě nyní přes tři týdny. Zároveň s převozem, který byl dramatický a došlo i ke zranění mého známého, jsme ho nechali vykastrovat. A teď se pomalu dostávám k mému prpblému. Kocourek se pomalu začíná na nový domov adaptovat, pomalu přestává značkovat terén, už se tolik nebojí, ale zatím se ho nemůžu dotknout. Žrádlo mu na radu veterináře dávám jenom já, aby se naučil, že jsem jeho panička a nebál se mě. Instalovala jsem mu několik záchodků - prvně měl jeden, do kterého čůral ale kadil vedle na zem. Dala jsem mu druhý a opět do něj jen čůrá a kadí vedle. Teď má i třetí. Problém je ale v tom, že pokaždé, když mu nesu jídlo, přesně v tom okamžiku se pokadí a počůrá pod sebe. Nejdřív jsem to řešila tak, že jsem ho vyhnala z úkrytu a vynadala, aby věděl, že to nemá dělat, ale pokračuje to stále. Jakmile se přiblížím s miskou, udělá to. Včera už jsem ho nepotrestala a nechala jsem ho najíst a dělala jsem jako že to nevidím. Normáolně žral, občas si přičichnul ke svému dílu a zdál se být spokojen. Vůbec nevím, co si o tom mám myslet, ale ráda bych ho toho zbavila. Napadlo me, že to dělá, že se bojí. Ale je to tak, že několikrát za den za ním přijdu, povídám si s ním, snažím se k němu přiblížit a to nic neudělá. ale jakmile jdu s jídlem, pakadí se a někdy i počůrá pod sebe. Je to zvláštní, snad budete mít vysvětlení. Mockrát děkuji za odpověď Lucka H.

koťata

(Jana, 18. 5. 2010 12:21)

Věřím, žense tam nezdržují, ale chce to asi tam vyčkat a lákat na nějaké dobré jídlo. Nemocné kočičky se nemůžou očkovat, očkují se jen zdravé, musí se nejříve léčit a potm musí být v dobré zdravotní kondici. Ve Vendolí zřejmě kočky neberou, je to psí útulek (si myslím) Nevím, jestli paní Lída z Poličky má nějaké místo v útulku. Alespoň ta koťata by chtělo ošetřit a někam dát. Odkud jste? Kam chodíte na veterinu? Je škoda, že Vaši rodiče mají takový přístup ke zvířatům, ale to se nedá nic dělat. Depotni ATB Convenie se dává podle váhy zvířete, takže pro kotě asi kolem 200 Kč. Pokud by to byl problém, mohla bych Vám pomoci alespoň tím, že bych Vám na veterinu poslala nějaké korunky na ošetření koťat.
Ohledně kastrací zkusím ještě něco vymyslet, třeba někoho sehnat, kdo by je dočasně opatroval. Já mám ted karanténu - koupelnu obsazenou - Lukášek je dnes na operaci.

oči

(Petra, 18. 5. 2010 11:35)

Děkuji za Vám rychlou odpověď! Ono je spíš problém v tom, že ty kočky tam nebývají vždycky a je celkem náhoda je tam přes den potkat. Pokud bych tam na ně narazila, tak se pokusím je k veterináři dostat alespoň pro ty antibiotika. Vím, že kastrace by byla nejlepší, jenže jsem studentka a bydlím u rodičů, kteří by mi nedovolili přinést domů(byť i jen na pár dní na rekonvalescenci) toulavou nemocnou kočku. A na naší veterině si neradi nechávají toulavá zvířata po zákrocích:( A bohužel neznám nikoho kdo by byl ochoten se aspoň na pár dní po kastraci o ty kočky starat... Ještě mě napadlo pokud bych je odchytla a nechala očkovat tak je zavést třeba do Vendolí do útulku, ale nevím, jestli berou kočky. Myslím, že ne. Těch koček se tam pohybuje cca 6 -8, ale pokud tam nějaká je, tak max.2. A ještě bych se Vás chtěla zeptat kolik tak může stát jednorázová injekce antibiotik?
Moc Vám děkuji za odpovědi! Petra, M.T.

oči

(Jana, 17. 5. 2010 23:18)

Kočičí rýma je závažné onemocnění, protože se může jednat o Herpesvirus, nebo Calicivirus nebo i Chlamydie. Tyto nemoci způsobují rýmu a postižení očí a následně i slepotu. Zvláště u koťat je "rýma" velmi vážná a měla by být vždycky léčena. Mohlo by se jednat i o rohovkový vřed, ale spíš bych řekla, že zmíněné viry. Jediné, jak jim pomoci, je vzít je k veterináři, aby jim nasadil antibiotika. Jsou i jednorázové (depotní), které působí 14 dní, takže nemusíte podávat denně tabletky. Moc se přimlouvám, abyste nemocná koťata vzala k veterináři. Taky by bylo moc fajn, až se uzdraví, je nafotit a dát na inzertní weby a tak se pokusit jim najít domov. Také kastrace koček by byla vhodná, aby se kolonie nemnožila. Napište, jestli potřebujete nějakou pomoc.

oči

(Petra, 17. 5. 2010 23:08)

Dobrý den,
u nás ve městě je jedna lokalita blízko hřbitova a schodů vedoucích k němu, kde se zdržují "polotoulavé" kočky. Nevím, jestli někomu patří(v blízkosti stojí dům s byty), ale nikdo o ně moc zájem nejeví. Jen jim někdo dává mističky s granulkama pod krov schodů, aby se na ně nedostali psi. Také jim tam občas něco zanesu a nemohla jsem si nevšimnout jednoho- totiž že minimálně dvě z těch koček a z toho je jedno větší kotě, nemají levé oko a jedna ho měla hrozně zakalené a hnisavé(ale také jen jedno). Ty dvě tam mají jen důlek, ale nezarostlý, jako kdyby "čerstvý". Jednu jsem ale viděla už na podzim a to kotě, které mělo ještě ke všemu rýmu, začátkem května. Napadlo mě, jestli je možné že by to bylo nějakou nemocí, či pouze zaviněním nějaké osoby? Jsou totiž docela přítulné...Jsou sice pohublé, ale jinak na nich žádná závažnější nemoc vidět není.
Velmi by mě zajímalo co to může být a alespoň v rámci možností jim pomoci.
Děkuji za odpověď. Petra, M.T.

Jana

(Streptococcus canis, 1. 5. 2010 23:10)

http://www.vojenskaskola.cz/skola/uo/fvz/fakulta/Documents/VZL_2_2009.pdf

Jinak nevím, zkuste vyhledávače.

Streptococcus canis

(Ivana Sládková, 1. 5. 2010 18:39)

Prosím existuje nějaký odborný veterinář nebo článek, který se touto problematikou zajímá? Předem moc děkuji I. Sládková

Krmení

(Jana, 26. 4. 2010 9:19)

Dobrý den, pane Vlastimile,
čím krmit, najdete zde http://www.prokocky.estranky.cz/stranka/zaciname-s-kockou
Kočka je masožravec, musí být krmena masem. A to vařeným nebo syrovým, viz článek, oddíl krmení. Dospělá kočka se krmí 2x denně. Ráno a později odpoledne. Mezi krmením má mít stále k dispozici kvalitní nebarvené granule, aby si je mohla vzít mimo krmení. Je také třeba míít neustále čistou vodu. Kemení jen granulemi není vhodné.Můžete pročíst toto pojednání o krmení granulemi.http://www.prokocky.estranky.cz/clanky/nemoci-kocek_-odborne-clanky_info/zamysleni-na-tema_-granule-pro-kocky-nebo-konzervy-pro-kocky. Množství jedné krmné dávky bych odhadovala asi na 150 g.,, ale já osobně nevážím, dávám na misku přiměřené množství. Každá kočka jí jinak. Některá víc, druhá méně. To určitě vypozorujete. Krmím ráno a odpoledne syrovým přemraženým masem a celý den mají v misce kvalitní nebarvené granule od veterináře, nikoli z obchodu. Tam kvalitní granule nemají. Jako doplněk občas kkysanou smetanu, Pribiňáček, vyřené kuře, kvalitní konzerva, žloutek, vařená ryba nebo králík. Pokud máte další dotazy, klidně se ptejte, ráda Vám odpovím.

Dávka

(Vlastimil, 25. 4. 2010 12:12)

Dobrý den.

Chtěl bych se optat ,jaká musí být dávka a jak často a čím krmit kocoura.V televizi se říkalo že rozhodně je lepší jim dávat granule /obsahují veškeré vitamíny co kočky potřebují/ a jako doplněk na přilepšenou sem tam jim dát i masové konzervy.Pak by mě zajímalo v jakém množství a to na váhu ,a jak často denně?Bylo mi řečeno že stačí ráno a večír,tak nevím a raději se ptám než abych ho týral hlady.Děkuji za brzkou radu a s pozdravem Vlastimil

tlapka

(Jana, 16. 4. 2010 12:17)

a pokud už jen leží a téměř nejí, má horečku.

tlapka

(Jana, 16. 4. 2010 12:14)

Simonko, nevahejte a utíkejte k veterináři. V tomto stavu jde už kočce skutečně o život a navíc se trápí bolestí. Kočka bolest nedáva najevo, takže to nepoznáte. Předpokládám, že stav je už pokročilý. Může už jít o otravu krve a kočka Vám umře. Potřebuje ihned antibiotika, věřte mi. Skutečně, jděte tam ještě dnes co nejdříve a dejte mi, prosím, vědět.

tlapka

(Simona, 16. 4. 2010 11:26)

Děkuji moc za radu.Je venku pořád bydlíme v rodinném domě.Jak říkám jen když potřebuje udělat svou potřebu tak ji jde udělat jinak pořád sedí nebo leží jde na ni vidět že je slabá ani si z misky nevezme jídlo jen když ji ho dáte sama z ruky.Ještě má tu tlapku teplou.Děkuji mockrát

tlapka

(Jana, 16. 4. 2010 10:05)

Simonko, nepíšete, jestli chodí Vaše kočka ven, ale předpokládám, že ano. Zranění může být způsobené kousnutím myši nebo spíš potkánem. Podle opadané srsri srsti v ní má zánět. Každý neléčený zánět poškozuje ledviny a to tak, že je to nevratné a kočka může časem zemřít. Běžte s ní, prosím, co nejdříve k veterináři. Ránu jí vyčistí a dá jíí antibiotika. Není to až tak drahé, ale určitě to udělejte. Pokud je n leží, tak už bude zánět pokročilý do celého těla, jinak by chodila po třech, což kočky normálně dělají. Ale jí je špatně celkově. Tento stav je pro ni hodně nebezpečný a sama si s tím neporadí. Nečekejte a běžte. Pokud potřebujete nějakou další pomoc, např. finanční na veterináře, klidně napište a pomlžu Vám. Dejte pak vědět.

kočka

(Simona, 16. 4. 2010 8:14)

Dobrý den chtěla jsem se zeptat,naše kočka má na tlapce nepěkné zranění,je to taková menší mirně hluboká rána a kolem ní nemá žádnou srst,jen holou kůži.S tlapkou vůbec nemůže pohnou a na dotek jí to bolí.Pořád jen leží ale když potřebuje udělat svou potřebu,tak to jde.Prosím o radu z čeho to může být Děkuji s pozdravem Simona

čistokrešvné kočky v útulcích

(Jana, 9. 4. 2010 20:49)

Paní Hano, běžte se podívat někdy do útulků a budete se divit, jak hluboce se mýlíte a kolik čistokrevných koček tam je. Hodně. Co myslíte, že lidi, kteří mnají čistokrevnou kočku jen na kšeft, s kočkou udělají, když už není produktivní? Hodí ji prostě ven. Třeba v Měcholupech měli nedávno 18 perských zbídačených koček. Myslíte, že když někdo za kočku zaplatí, je tzo automaticky záruka, že se o ni bude dobře starat? Není to tak. Běžte se tam podívat a najdete tam kočky i koťata čistokrevné. Mýlíte se a mnoho o tom nevíte, asi vlastně nic.

Pani Jano

(Hana , 9. 4. 2010 20:38)

a když mluvite o utulku mate tam kočku jeko mam ja modrou britskou s papirama rodiče vystavni prostě z rodokmenem. Ja kočky mam take moc rada a naprosto vas chapu že vam do utulku chodi spoustu kotat ale ja mela sen a ten jsem si splnila na to ma snad každy narok a myslim že když si nekdo koupi takto šlechtěnou kočku že ji určitě do utulku a ani ji nijak ubližovat nebude neni to kočka zadarmo a ano kočkam za darmo by se nemělo ubližovat v tom jsem z vami za jedno.

ranní mňoukání

(Jana, 1. 4. 2010 19:05)

Ivo, promiňte, ale Váš původní dotaz mi unikl.
Váš kocourek je mladý tudíž plný temperamentu. Chce společnost a chce si hrát, chce kontakt,což je v jeho věku normální. S kým si má tedy hrát, jakou má jinou možnost komunikace? Já bych to určitě řešila dalším kočičím společníkem a to spíš hravým kotětem. Kotě ho bude nahánět, otravovat, prostě bude vyžadovat jeho pozornost a zaměstná ho. POkud bude mít za společníka kotě, nebude trápit Vás. Mělo by to pomoct. a až by byli dva, určitě bych je nepoustěla do ložnice. To by po Vás ráno běhali dva.
Když Vás vzbudí, tak se zabaví, vyžádá si tak Vaši pozornost, proto Vás budí. Potřebuje podněty a sám se neumí zabavit. PořiĎte mu kamaráda a pak dejte vědět. Pokud zůstane sám, bude to dělat tak dlouho, dokud nezleniví věkem, což ještě pár let bude.


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58

následující »